Terapia manualna

Terapia manualna to praktyczna forma fizjoterapii, która jest doskonałą metodą leczenia dla osób powracających do zdrowia po kontuzji lub poszukujących ulgi w  bólu przewlekłym. Terapeuci manualni  posiadają wiedzę i umiejętności umożliwiające wykonywanie specyficznych ruchów  w obrębie stawów i tkanek miękkich w celu złagodzenia bólu i poprawy funkcji. Tkanka miękka odnosi się do mięśni i tkanek łącznych, takich jak ścięgna i więzadła. Terapeuta manualny może używać technik masażu poprzecznego jako technik terapii manualnej, aby złagodzić objawy i leczyć stany zapalne ścięgien(np. w zapaleniach łokcia tenisisty).
Mobilizacje tkanek miękkich są bardziej specyficzną techniką terapii manualnej. Większość technik obejmuję pracę z powięzią. Powięzi  jako cienka tkanka otaczająca wszystkie  mięśnie i narządy może wpływać hamująco no możliwości wykonywania ruchu. Praktycy stosując różne kierunki przemieszczeń dużych obszarów tkanki(w tym powięzi) uwalniają  napięcie w jej obrębie co zmniejsza dolegliwości bólowe i poprawia płynność ruchu.

Czym się charakteryzuje?

Terapia manualna  różni się od innych popularnych form rehabilitacji tym, że techniki terapeutyczne są wykonywane ręcznie, a nie za pomocą specjalistycznych urządzeń. przeznaczona jest do leczenia tkanek miękkich, zwiększenia zakresu ruchu, zmniejszania stanów zapalnych i bólu stawów, a także, ułatwienia ruchu i poprawy funkcji. Osoby praktykujące terapię manualną polegają na swoich rękach, aby „wyczuć” różne ograniczenia tkankowe, wykorzystują także wszechstronne zrozumienie anatomii człowieka do diagnozowania i leczenia.

Stawy są również leczone przy pomocy praktycznej wiedzy terapeuty manualnego. Terapeuta wykorzystuje ruchy o różnej amplitudzie, sile i głębokości, aby wpływać na wzajemne położenie powierzchni stawowych. Praktycy stosują techniki mobilizacji i manipulacji stawowych zgodnych z biomechaniką stawów. Zdolność wyczucia oporu końcowego stanowi podstawę w określaniu typu zaburzeń oraz momentu w którym terapia zaczyna przynosić efekty. Terapia w większości przypadków jest bardzo skuteczna a efekty są widoczne już po kilku spotkaniach terapeutycznych.

Czy terapia manualna jest dla Ciebie odpowiednia?

Jeśli cierpisz na którekolwiek z poniższych schorzeń, terapia manualna może być skutecznym sposobem leczenia:

• Ból lędźwiowego odcinka kręgosłupa: patologia dysku, stenoza, pooperacyjny ból kręgosłupa,
  • Ból piersiowego odcinka kręgosłupa: neuralgia międzyżebrowa,
  • Ból szyjnego odcinka kręgosłupa: patologia dysku, kręcz szyi, pooperacyjny ból szyi,
  • Bóle głowy / Migreny,
  • Dysfunkcje stawu biodrowego: ból biodra, zmiany zwyrodnieniowe, zapalenie kaletki stawu biodrowego, alloplastyka stawu biodrowego.
  • Dysfunkcja stawu kolanowego: ból kolana, zmiany zwyrodnieniowe stawu kolanowego., stan po artroskopii stawu kolanowego, zapalenie ścięgna ITB, zapalenia więzadła rzepki, zespół przyparcia rzepki.
  • Dysfunkcja stawu skokowego: ból stawu skokowego, skręcenie stawu skokowego, częściowe uszkodzenia więzadeł stawu skokowego, pooperacyjny ból stawu skokowego.
  • Dysfunkcje kompleksu barkowego: zamrożony bark, zespół ciasnoty podbarkowej, przeciążenia ścięgien stożka rotatorów, zespół stożka rotatorów, stan po artroskopii kompleksu barkowego.
  • Dysfunkcje  nadgarstka: ból nadgarstka, zespół ciasnego nadgarstka,
  • Dysfunkcje łokcia: ból łokcia, łokieć tenisisty, łokieć golfisty, zaburzenia ruchomości.

Nie ma bezwzględnych przeciwwskazań do terapii manualnej, ale istnieją pewne warunki, w których należy zachować środki ostrożności:

Potrzebujesz konsultacji ?

Jeśli potrzebujesz pomocy, lub masz jakiekolwiek pytania skontaktuj się ze mną. Chętnie pomogę.

Sprawdź cały zakres usług

zobacz wszystkie usługi, oraz zakres metod jakie stosuje w pracy z pacjentem

Usługi specjalistyczne

System Back in Action

Jedyny taki gabinet na podkarpaciu, oraz jeden z nielicznych w Polsce, gdzie wykonuje się takie badanie. Urządzenie Back in Action, zostało stworzone z myślą o ocenie bezpiecznego powrotu do sportu po rekonstrukcji więzadła krzyżowego przedniego (ACL). Pozwala ocenić wydolność kończyn dolnych, porównując wyniki z ponad 450 wartościami normatywnymi zdrowych, aktywnych fizycznie osób.

Wkładki ortopedyczne

System termoplastycznych wkładek ortopedycznych umożliwia indywidualne dopasowanie do stopy, dzięki czemu pacjenci odczuwają natychmiastowy komfort użytkowania. Naszym celem jest zastosowanie odpowiedniego rodzaju wkładek i zapewnienie Ci dobrego samopoczucia, oraz wsparcia w prowadzeniu aktywnego trybu życia.